Medborgarskolan och SI-språkresor

image492

Oh yesh. Jag har kollat på språkresor i Istanbul och Florens på denna
hemsida. Italienska och turkiska är självklart, wiiie. Tänk att åka och bo ett par månader utomlands och bara plugga språk.... Mumma. Vi får se om jag kan få med Soma till Florens, för hon är (och har alltid varit) rejält sugen på att plugga Italiano in Italia. We'll see what the future holds for us. Benim askim har däremot lovat mig att han ska lära mig turkiska, det ser jag fram emot. Kanske gratis till och med haha. =)

Jag har även tittat lite närmare på kvällskurser på Medborgarskolan. Det finns allt möjligt roligt; språk-, mat-, musik- och historia-kurser. Eftersom jag har missat nästan alla datum för antagning där, så blir det förmodligen till hösten som jag satsar på en liten kurs. Fast man vet aldrig. Det kanske blir högskolan i höst. Även om jag inte tror det så kan det vara bra att tänka på det. Det finns så mycket jag vill göra så jag vet inte var jag ska börja...


Kommentarer
Postat av: nawiie

Benim vill också lära sig språk. Många språk. Men först franska.

Postat av: Helena

Nawiie - J'aime francais!

2008-03-11 @ 10:23:48
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback