From the bottom of my heart I apologize

Mycket har hänt på de månader jag varit frånvarande här på bloggen, både positivt och negativt. Men istället för att älta det ska jag fokusera på nutiden och framtiden. Jag har sagt upp mig från jobbet och ska börja studera. NU på måndag 1 September träder jag in på Göteborgs Universitet för att spendera 4,5 år av mitt liv där. Lärarhögskolan here I come! Jag är nervös, förväntansfull, glad, orolig och många andra beskrivande ord som jag glömde bort på en sekund.

Det kommer att bli tufft, men även helt underbart roligt! :-) Litteraturlistan är tre A4 papper lång för bara första kursen som pågår under halva första terminen. Schemat har jag inte fått än, enbart för första veckan. So far soo goood!

I och med att mitt huvudämne är 'Svenska som andraspråk', kommer jag få läsa mycket mer än bara språk och bara tanken på detta får mig att le. Jag älskar språk och jag älskar olika kulturer så detta passar mig som en hand i handsken. Det känns så befriande att ha hittat något som verkligen är jag. Förhoppningsvis kommer mina språkkunskaper vidgas.

Jag vill lära mig. Jag ska lära mig. Jag kommer att bli lärd.

Engelska, svenska, franska, italienska, spanska, kinesiska, kurdiska, arabiska, turkiska, persiska, japanska, ryska, hindi...

Jag är en bok med tomma blad, fyll mig.

Kommentarer
Postat av: Nawal

ååh, va kul att du ska plugga till lärare. Och allt det där med språk, jag avundas dig, vill också lära mig en massa språk, framför allt franska.



Men lycka till med studierna nu. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback