Människans evolution

Jag och några vänner har nu suttit och diskuterat så min hals är torr. Vi kom in på ett ämne som är väldigt aktuellt och intressant; Människans evolution. Vi har inte utvecklats på ett extremt sätt på flera tusen år. Har vi stannat i evolutionen? Ska människan se ut och agera på samma sätt tills solen slocknar?

I dagsläget i världen föds ett X antal människor med så kallade "missbildningar". Vem säger att det är missbildningar? Det kan lika gärna vara naturens sätt att utveckla människan. De som föds med 6 tår på varje fot, ett extra lillfinger eller något annat oförklarigt kan lika väl vara människans evolution. Det kanske är meningen att människan ska se ut på det sättet. Men så blir det "onormalt" och folk opererar bort det.

image367


Genom att plastikoperera sig sätter man käppar i människans eviga utvecklings lopp. Man förändrar saker som är destined att vara på ett speciellt sätt. Vi säger att exempelvis en tjej har en liten knöl på mitten av sin näsa. Hon har inte tänkt på det förrän hon börjar bli medveten om sitt utseende, och se att "alla" andra inte har det. Hon vill göra en plastikoperation för att "ta bort" denna knöl som utmärker henne som person, som gör henne unik.

Jag skulle aldrig vilja göra en operation för att förändra min kropp. Jag klankar inte ner på de som vill göra det, de har säkert en bra anledning. Men jag vill poängtera att vare sig man gör en operation för att bli "vackrare" eller mer lik sitt ideal eller om man opererar sig för att man tror sig ha en "missbildning" så försenar man människans evolution. Detta är ju såklart enbart en teori som jag och mina vänner tänkt på.
Men vad säger du? Vad tror du om detta ämnet?

image368
Angelina Jolies mun, Nicole Kidmans näsa och Beyoncé Knowles ögon - Idealet enligt en undersökning av amerikanska kvinnor.

Jag är så inne i tankarna i detta ämne just nu, så om du inte förstår vad jag menar så fråga på. Det är bara intressant att fantisera och filosofera om saker och ting som vi i denna tidsåldern kanske aldrig kommer att få uppleva. Inte sant?!

Kommentarer
Postat av: Karin

Mamma slog typ lite hål på våran teori....:(

Postat av: Karin

jag ska aldrig mer berätta sådana smarta saker för henne

2007-05-11 @ 22:46:52
URL: http://konstverk.blogg.se
Postat av: Sofia

Du har så sant, så sant!

2007-05-12 @ 23:23:00
URL: http://fiafideli.blogg.se
Postat av: Helena

Karin - Berätta aldrig något mer för din mamma... ;-(
Sofia - Intressanta tankar är det i alla fall :-)

2007-05-14 @ 08:30:03
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback