Balen 2007 at Valand

Wooosh, så mycket att berätta men om jag tar det i stora drag så var det jäääätteskoj!
Hektisk gårdag med panik-känslor innan sminket och håret blivit fixat. Väl hos Soma, blev det bål och chips och kurdisk/polsk/italiensk/tysk tv med en massa konstiga program. Allt från barnprogram-älska-jesus-indoktrinering till hemskt primitiv italiensk porr. (?)

Limousinen var rejält het och vi hade världens godaste chaufför med hästsvans! Då det regnade (typiskt, eller?) när vi kom till Valand, körde han runt i innerstaden utan extra kostnad och var en riktig snälling som gav oss komplimanger.

Som sagt, det regnade. Så mitt hår blev ganska förbannad på vädret, svor och ilsknade till gjorde det också. Men efter att vi pudrat näsan så puffade jag till det igen och vipps! så blev det fint igen! (Älska REF sprayvax)

Maten var über-delicious! Förrätt: skagencanapé med ett glas vitt vin. Huvudrätt: oxfilé, potatisgratäng, sås, grönsaker och rött vin. Efterrätt: chokladbiskvi med te eller kaffe. Yummy, 'til the end!

Många esteter och samhällare höll tal under middagen och det var väldigt roligt. Det man minns bäst var frieriet från estet-killen A, alla ställde sig upp, applåderade och busvisslade. När  jag sedan fick reda på att det var ett fake-frieri så var det inte lika roligt, men ändå ett ganska stort bus.

Vals, dans-battles och medel-bra musik präglade resten av kvällen. Samt att mina fötter höll på att bråka med mig, jag fick så ont att jag var tvungen att sätta mig ner haha. Förutom det var det hur roligt som helst, och när håkan ramlade in i disk-jockeyns händer så blev jag riktigt glad. Hittade även ännu en soulmate att sjunga håkan med hihi!

Jag, däremot, ramlade hem vid två tiden, efter att ha kört hem Soma och Benjamin. En dusch, och sedan bar det av till sängen. Balen var verkligen ett underbart minne. Kan inte fatta att den är över - tänk alla förberedelser och förväntningar som funnits i flera månader.. Hjälp, tiden går för snabbt. Nu är det 13 dagar kvar till studenten också.

Här kommer några bilder på mina fagra vänner, och jag :-)
  
  

Kommentarer
Postat av: Elin

Jättefina bilder :-)
Låter verkligen som du har fått ett minne för livet.

Postat av: Nea

Haha, samma gamla mat som alltid. Har varit samma varje bal tror jag. Så klassiskt.
Låter dock askul med håkan, givet ju! Soulmates är också kul att hitta sådär sporadiskt.
Men sen är du ju en riktig liten sockerdocka med;)

2007-05-20 @ 02:35:34
URL: http://tussilago.webblogg.se
Postat av: Helena

Elin - Tack :D Ja det kan man verkligen säga, det är något som alla borde få uppleva någon gång i sitt liv. OM det blir lyckat då ;-)
Nea - Ja haha, jag vet. Och det skulle ju va dans, dans, dans! :D Naw, du är den som är socker! ;-)

2007-05-20 @ 19:23:23
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Em

Du var så vacker!

2007-05-21 @ 19:39:02
URL: http://www.manhattanmyday.blogg.se
Postat av: Helena

Em - Tack sötnos, det var du med!

2007-05-22 @ 18:51:47
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback