Sy-skola

Igår fick jag ett ryck och kände för att ta ner mammas gamla symaskin.
image263
Jag rensade garderoben från vinterkläder och tog vara på sådant som jag inte längre använder för att se vad jag kunde göra med dom! Det blev några t-shirtar, brallor och fin-tröjor. Så igår gjorde jag om två gamla t-shirtar till två väskor samt en liten pytteliten miniväska till, hrm... Sådant som förstör lungorna hehe.

Hur gjorde jag?

Jo, jag sydde in tröjan till hur bred jag ville att väskan skulle vara.
Sydde ihop botten, först rakt men jag ändrade mig och gjorde den rund istället.
Tog trasor som blivit över och gjorde en rem med rosett och trädde igenom där man haft armana.
Et Voilà, du har en supersnygg cool tygväska som ingen annan garanterat har! Detta blev i alla fall resultatet:


Jag började på samma sätt med denna men istället för att lämna kvar hålen för armarna klippte jag bort dem och gjorde ett långt rep av gammalt tyg och slog knutar på en del av det och vipps en väska att ha över axeln eller minska remmen och gör det till en handväska.


Med denna klippte jag ut en form som en snäcka och sydde ihop den ut och in för att sedan fästa en säkerhetsnål vid öppningen. Samt fläta ihop annat typ och sätta som ett handtag, men jag vet inte om jag tycker det blev så snyggt så jag tror att jag tar bort det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback