Fransyska!

Oh yes! Jag fick min franska utbytes student i tisdags så det är skälet till att jag inte har skrivit här.
Marina heter hon, hon kommer från Bretagne i frankrike. Det är jätte skoj, jag pratar franska och engelska. Jag tänker till och med på franska nu, har blivit så ingrodd i det haha. Hon bor i mitt rum ( i miss my bed) så jag sover uppe. När Marina kom så fick både jag och mamma en parfym av henne och en kakburk med bretagnska kakor :) Jätte snäll, trevlig och allt sånt där.

Ikväll var jag, ma maman et Marina hembjudna till karin. Det var väldigt trevligt. MDR (mourire de rire) Skratta till döds. Vi skrattade ihjäl oss :D Karins far var väldigt rolig och Annie-Laure et Marina sjöng franska sånger vid bordet ^^,

Imorgon slipper jag och karin geografi och historia provet eftersom vi ska till Marstrand med fransmännen. Gööött mos (som vi lärt dom :D) Och på kvällen HOPPAS vi på att vi ska se the ark på liesberg!

På lördag blir det shopping och träffa Gentiana + film. På söndag blir det film orgie hos mig med massa vänner. På måndag är det innebandy mellan franskar och svenskar i skolan och på kvällen är det en fransk fest  i skolan. Och sist men inte minst på tisdag morgon åker de hem...

A demain! KRÄM

Kommentarer
Postat av: Lilla Ego

Ja, våren är här, fy va skönt!

Postat av: Emeli

haha, du verkar komma väl överens med 'din' i alla fall :)
Francois, helenas fransman alltså, är värsta skum!
jag har ju fått leka extramamma åt honom i helgen, och när han är med mig & helena är han hur go som helst...men när hans tjejkompisar är med blir han värsta knarkarpimpen! :s

2006-04-24 @ 16:40:02
URL: http://www.atouchoffame.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback