MTV

Music TeleVision.

Det ska vara musik tv på denna kanalen men ändå - den mesta tiden tycker jag att det är reklam. Till exempel menar jag Jamba. Vill du ha blinkande mobil när den ringer, någon cheezy bakgrundslogga, ett djur som dansar till någon upbeat gammal 80-tals dänga eller en het brud som skärmsläckare?! Jag kan dom nästan utantill vid detta laget tror jag, du också kanske? När jag sätter på MTV så vill jag se musik  h e l a  tiden. Det gör inget om det är musik som jag annars inte har som huvudattraktion - if you know what i mean.

Jag kan uppskatta alla sorts musikaliska artister oavsett om det är hip hop, synth, rock, pop, soul, country, techno - ja, jag kan fortsätta här i evigheter. Det jag menar är att jag hellre ser Snoop Dogg showing off his large amount of money än att jag ska spendera det på något meningslöst till min mobil.

And what's up with the match-making? Du vet de där som ska räkna ut hur bra man passar ihop med någon - de som visas samtidigt med låtarna ibland. Litar man på dom? Ja, nu ska vi se. Jag gillar en kille, men hur vet jag om han gillar mig? Jag skickar nog ett sms för (vad är det 10-15 kronor) för att se om det är true love. Tv:n vet mycket bättre än vad jag själv gör. Det bästa tipset jag har är att simply fråga honom, det kostar bara en liten generad stund och nervositet kanske. Det finns ingen match-making i hela världen som kan konkurrera med ett äkta och ärligt svar. Sen om killen får kalla fötter eller är en gosig en är ju en helt annan sak.

Ända sedan det blivit en "svensk mtv" tycker jag att det spårat ur. Dom kanske behöver all denna skit (förlåt mig) för att finansieras till att finnas kvar. Detta är mycket möjligt. Så om det finns någon rik, big shoot som läser detta - var snäll och donera pengar till MTV så att vi kan få massa musik istället för massa skit.

I miss the old days.

mtv

Kommentarer
Postat av: Néa

den kanalen är faktiskt rätt deprimerande. i detta nu är jag sjukt glad att jag inte har den:p
orka med alla versioner av crazy frog och mixade mu-anden liksom.

Daaa-h!

Postat av: L80

word

2007-03-04 @ 17:53:40
Postat av: L80

i like to muuh muuh....

2007-03-04 @ 17:54:08
Postat av: TheLaDy

Måste säga att jag håller med dej TOTALT!
Jag har slutat att kolla på MTV bara för de där reklamerna.

2007-03-04 @ 20:01:39
URL: http://thelady.blogg.se
Postat av: Karin

Så sant, tur att man inte har den :)

2007-03-04 @ 21:48:51
URL: http://konstverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback