Gitarr nostalgi med Helena

hej 
En ung nybörjare hemma hos J med J's el-gitarr.
Man kan väl säga att jag fick ont i fingrarna efter fem minuter, haha.

gitttt
Eftersom J var (och är) min gitarr lärare så är även detta en session
från sommar-veckan hos J's pappa,
då jag lärde mig Saker Man Ser av Kent på gitarr.
Den låten får mig fortfarand att tänka på vilket slit och
vilka plågor jag gick genom. Men det var väl för väl egentligen!

jjk
Min alldeles egna älskade blåa aukustiska gitarr som
stått ut med mina flinka fingrar - he he. Här sitter jag och tränar
på min snabbhet i fingrarna - if you know what I mean.

fffffff
Man kan även ha roligt med gitarren, speciellt när man har Josse som lärare.
När jag efter mycket om och men väl sätter en låt vill jag spela den hela tiden.
Älskar att klara saker och sedan genomföra det gång på gång på gång.

llll
Sedan finns det ju självklart stunderna då jag bara vill slå sönder gitarren.
Speciellt när mina fingrar känns som tjocka korvar och när dom
inte gör som jag vill.

This was a walk down memory lane with me.
Jag har spelat gitarr i lite mer än två år nu och jag älskar det. Det finns ingen bättre avslappnings tid än med min Morgan. Ja, jag har döpt han :-) Han kommer i alla fall alltid finnas där för mig haha.
Hur har du det på instrument fronten? Tell me!

Kommentarer
Postat av: Néa

Straight to hell, jag brutalsuger på gitarr!
Jag tror att jag är en sån som skall lyyyyssna. Och ev skriva. Men inte spela:D

Postat av: Lottie

instrumentfronten ? tja.. jag klarar av att lägga en gitarr på dig & några toner på pianot kan man la :D aiight

2007-03-07 @ 17:46:27
Postat av: Em

hihi, du var lite lik emelie på foto nummer 2 nerifrån räknat ^^ på instrumentfronten spelar jag lite av lite av varje; bas, gitarr, piano, saxofon, blockflöjt :D Men INTE trummor - det är helt sjukt svårt :o

2007-03-07 @ 19:13:18
URL: http://www.manhattanmyday.blogg.se
Postat av: Helena

néa - haha, men du är en viktig del i hela musikvärlden också förstår du väl om du lyssnar!
charlotte - du jag vill att du gör CHANS på pianot nu, det är på tiden :-) Och SKAFFA BLOGG!
em - hehe, waaah det var många, nu blir jag rädd ;-O

2007-03-08 @ 22:28:11
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback