Så är Disney-figurerna på krogen, vem är DU?

Musse Pigg
Du är präktig och ganska irriterande i dina röda kortbyxor à la Alexander Bard. Du ses sällan utan din bästis Jan, han den där med de långa benen.

Kalle Anka
Du är ohjälpsam och får ofta vredesutbrott. Efter några drinkar är det inte många som förstår vad du säger. Du klär dig som Håkan Hellström, men utan något på underkroppen.

Askungen
Du har aldrig något att sätta på dig och får egentligen inte gå ut alls för din elaka styvmor. Du blir som i ett trollslag ändå festens centrum, men går hem redan vid tolvslaget - precis när alla snyggingar kommer.

Snövit
Du är lite blek, men alltid vackrast i sällskapet. Inte så konstigt, eftersom du alltid drar runt på sju korta kompisar som alla har varsin bisarr egenhet.

Törnrosa
Du kommer inte ut över huvud taget, utan somnar som en sten på soffan.

Mulàn
Du känner att du inte riktigt passar in i samhällets bild av hur en tjej bör vara. Du klär ut dig till man och hoppas att ingen märker det.

Doris i Hitta Nemo
Du glömmer hela tiden vart du lagt din plånbok, var dina vänner var senast, hur mycket du har druckit och var sjutton du är.

Kenai i Björnbröder
Folk misstar dig ofta för björn, men egentligen är du bara en vanlig svenssonfjolla som råkar ha gått upp några kilo och inte rakat dig under hela julledigheten.

Bambi
Du glider ut på dansgolvet på vingliga smala indieben, men alla tycker att du är bedårande.

Odjuret i Skönheten och Odjuret
Trots att du aldrig använt en trimmer går du alltid hem med ställets skönhet.

Buzz Lightyear i Toy Story
När ingen ser på lever du ditt eget liv, ger dig ut på äventyr och brottas med cowboys. Du har väldigt svårt att hitta hem igen.

Lufsen i Lady och Lufsen
Du är lite ovårdad, men har känsla för romantik. I baren buffar du över en drink till någon du spanat in, samtidigt som du blygt tittar under lugg.

Pumba i Lejonkungen
Du lever ditt sorglösa liv enligt devisen "hakuna matata" och festar som om det inte fanns någon morgondag. Spriten gör dig bullrig, lite trögtänkt och får dig alltid att ta vägen om 7:ans för lite nattamat.

Baloo
Du lever nöjd med livet som vi lever här och vill alltid lära alla allt du kan. Spana in farsan på stan, när han dricker shots så det kittlar dödsskönt i kistan.

Ferdinand
Du vågar dig inte ut på dansgolvet och trivs bäst i din egna lilla hörna. Coola tatuerade killar sliter sitt hår för att få din uppmärksamhet, men du har bara ögon för dem som luktar blommor. Och det är inte många.

Mr Incredible i Superhjältarna
Till vardags lever du ett normalt liv, men när helgerna närmar sig svidar du om till trikåer och blir superhjälte.

Cruella De Vil i Pongo och de 101 Dalmatinerna
Du är den som gapar efter mest och alltid tar vad du vill ha. Du klär dig i svart och vitt, gärna fläckiga pälsar.

Den lilla kycklingen
Du ser faror överallt och försöker förtvivlat få alla på dansgolvet att inse att diskokulan håller på att ramla ner, men ingen tror dig.

Källa: Punkt Se 07-01-05

Jag är till största delen Ferdinand - jag trivs bäst i min lilla hörna och spanar efter de som luktar blomma, hihi. Jag skulle vilja ha en Lufsen, vem skulle inte vilja ha en blyg, fumlig, romantiskt liten goding med lugg?!

Men som sagt, vem är DU?

Kommentarer
Postat av: Karin

Hakunda Matata, baby!

Postat av: x Em

Jag är nog lite olika från gång till gång,
tror jag. Senast var jag lätt Doris, haha!

Och jag vill också ha en Lufsen!
- rättelse; jag HAR en Lufsen. Oh vad mys :D

2007-01-13 @ 16:48:46
URL: http://www.manhattanmyday.blogg.se
Postat av: Helena

Karin: Goding, hakuna matata!
Em: Haha, hm ja, det var du :) NAAW, gud så mys!!

2007-01-14 @ 19:38:11
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: néa

Haha, sött test.
Cruella de Ville for the win, svart+vitt är min grej. Hade jag varit bedårande hade jag lätt varit bambi, men lite Cruella med några stänk Ferdinand får räcka. ;)

2007-01-16 @ 16:56:14
URL: http://tussilago.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback