Fibes, Oh Fibes!

Denna blandning av influenser gör mig extra glad. Jag får pop känslor, r'n'b känslor och spanska känslor (det känns i trumslagen) as well när jag lyssnar på låtarna. Just nu spelas Silouette och Can't be so flitigast. Jag måste nog hålla med sångaren Christian Olsson  om att Silouette är den bästa balladen på den nya skivan Emotional.

It's not the way you look it's just the way you move (Silouette) När Christian sjunger denna raden, speciellt, tänker jag på André 3000 från Outkast. Det låter som om det vore den bättre hälften av Outkast och det tycker ja är underbart, eftersom jag gillar Outkast skarpt.

Jag gillar hur Fibes, Oh Fibes! blandar och mixar lite som de själva vill. Låtarna är mångsidiga och en ganska bred publik skulle kunna gilla dom, om de bara når ut tillräckligt. Samtidigt är deras mångsidighet ett litett minus då många kan tycka att det är just för spretig musik. Detta är definitivt inte min åsikt. I löv them!

& jag funderar på att beställa biljett till Trädgårn i sommar, 1 Juli. Då är de nämligen förband till Bo Kaspers Orkester. Men jag är lite kluven eftersom jag inte är ett mega-fan av huvudakten. Kanske kan betala 350 spänn - gå dit - se Fibes! - och sticka sen? :-)

image290

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback