Europe - The Best of Europe

Jag köpte denna skivan plus en annan förut på Williys för ynka 50 kronor styck, det är ju nästan hemskt vad bra!
Efter några gångers lyssnande inser jag att jag kan nästan varenda låt på denna skivan.
Öppningen med Rock the Night och avsultet med The Final Countdown är klockrent och vem kan argumentera om att Joey Tempest har en underbar rockig röst?

För lite mer än två år sedan var jag på en Europe konsert i Skandinavium. De kan verkligen få en publik att bli helt galna, även om de kanske är lite förbi deras storhetstid. Många av de låtar jag älskar är med på denna skivan - Rock the night, Carrie, Superstitous, Halfway to Heaven, Cherokee, I'll Cry For You och The Final Countdown.
Sedan finns det också de låtar som jag inte finner ger likadant rus som de andra gör (Time Has Come, Homeland) men det kanske är för att jag inte lyssnat tillräckligt på dem. Men vill du ha en go-gammal-80-tals-rock-klassiker och bli lite nostalgisk så är detta skivan för dig.

Det känns nästan som om man får hårdrocks långt permanentat hår och skinnbrallor när man lyssnar på skivan haha, jag får det i alla fall :-) Den får fyra av fem clowner från mig!


image262

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback