Jag vill ha ett sommarjobb...

...för om jag inte får ett sommarjobb så får jag inga pengar och får jag inga pengar så kommer jag att leva fattigt i tre månader. Den roligaste årstiden på året närmar sig med stora steg och jag kommer inte ha pengar till Liseberg, Laleh konsert, sommarkläder, SKIVOR, fickpengar eller någon sådan shit. Blir helt deprimerad.

Varför ska det vara så förbannat svårt att få jobb?

Jag har sökt... Har tappat räkningen.. Säkert 100 jobb och jag har fått NADA. Jävla skit system. det är inte så att jag är kräsen eller nåt, jag kan gärna städa hotellrum och städa toaletter och bädda andras sängar för jag VILL jobba. Det är erfarenhet som man behöver inför framtiden...
NEJ, nu ska jag bli optimistiska-helena igen. Heeej, världen är min och jag ska ha det jättskoj i sommar, med eller utan gröna papperslappar :)

Kommentarer
Postat av: Emeli

jag blir också galen på det, jag sökte runt 40 jobb & fick inte ens svar på ETT.
Tillslut var jag tvungen att komma krypandes till pappa & be honom fixa något åt mig på sitt jobb.
Snacka om pinsamt :/

Postat av: Helena

Emeli: Ja eller hur?! Man vill bara gå och slå ner någon politiker som sitter på sitt mångmiljon jobb och inte vet hur det är att inte ha pengar... Idioter! Hehe, helena tar ut sina aggritioner.
Ja men grattis ändå att du kan få jobb lillen, vad blev det förnågot?

2006-05-17 @ 21:12:16
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback