Men det här var ju bra =D

svinesund bron

"Tisdag 11 Juli

Håkan Hellström, Björn Kjellman, Katarina Fallholm och Bolibompabandet intar scenen i det tredje allsångsprogrammet för i år.

Håkan Hellström gjorde dundersuccé med debutskivan "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Senaste skivan "Nåt Gammalt, Nåt Nytt, Nåt Lånat, Nåt Blått" släpptes i december 2005 och under juli kommer Håkan bland annat att spela på många av årets festivaler. Dessutom spelar han på Gröna Lunds stora scen senare i sommar.

Björn Kjellman är en av Sveriges mest aktiva skådespelare - nu aktuell med uppsättningen Jag är min egen fru på Stockholm Stadsteater. Han har bland annat spelat med i SVT:s julkalender Pelle Svanslös, i dramaserien Fasadklättraren och varit programledare för Filmgalan. Det har också blivit en rad filmroller under årens lopp, bland annat i Adam & Eva, Vägen ut, Den goda viljan och Hip Hip Hora.
Björn medverkade i årets Melodifestival med bidraget Älskar du livet, som slutade på en nionde plats i finalen, och jobbar just nu med sitt debutalbum.

Katarina Fallholm är konstnär, operasångerska och mezzosopran som uppträder runt om i världen - för kungaparet i Ankara, Ostindiefararen Götheborg i Australien och Kina när hon inte målar och formger smycken i Luleå.
Katarina har fått många fina recensioner för sina prestationer i till exempel Drakdödaren, Carmen, Maria i Porgy & Bess, Askungen och för hennes medverkan i The Ronny Eriksson Show. Hon har också arbetat som solist i gospelband, sjungit jazz och i musikalsammanhang, samt gjort vis- och kyrkosångfram- trädanden.

Bolibompabandet bildades hösten 2005 och består av alla Bolibompas programledare - vissa med stor musikerfarenhet och andra håller i ett instrument för första gången. Alla i bandet är med och sjunger och spelar instrument. Under året har det hunnit bli sju låtar - skrivna av Mattias och Andreas Lindgren - de flesta låtarna är inspirerade av barns brev och teckningar."


Håkan Hellström kommer till Allsång på skansen i Stockholm! Och det är ju ganska flum-roligt att se Björn Kjellman också haha. Ska ta kort på han åt min syster MOHAHAH!

Dit ska jag och
Karin den 11 JULI! Inträdet kostar 100:- och bussresan dit kostar cirka 350:- det är perfekt.
Nu är jag lite gladare än i det förra inlägget, jag börjar komma över det nu, men i alla fall...

Jag ska fixa pengar.
Och ja, karin. 
Vi ska råna en bank.
Jag behöver 2500:-, eller om du inte vill att vi ska hamna i fängelse så skulle ni kunna skänka mig det istället?! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback