Josse et moi sont les rockstars

Vi hade det super trevligt på Knuts Café här i Kungälv med goda mackor och glass. Men så smart som jag är (läs klumpig) så spiller jag CURRY, av allt, på min klänning. GAAAAH!!! Heleeeeeena!!!!!!!!!!!!!!! Jag SKA använda Vanish på det =) Om det inte funkar ska jag stämma dem =)

En av dem som äger cafét la en konstig / rolig kommentar:

- Hej, jag skulle vilja ha två kulor med glass
- He he, okej två kulor (
och så demonstrerar han kulor genom att låtsas greppa tag i ett par hrm kulor, ja)
- He he he he he, (nervös helena med ett plastigt skratt)

Hjälp Josse!!!! Ska aldrig mer gå dig själv haha =D

Jag lånade även en massa böcker på Kungälvs Bibliotek ( 10 stycken för att vara mer exakt).
Jag läste ut den första på bara några timmar, kunde inte lägga den ifrån mig Ingen behöver veta  av Christina Wahldén. Den var väldigt intressant, läsvärd, hemsk och bra. Hemskt bra. Bra hemsk.

" - Ingen beöver veta, Gustaf, viskar Agneta. Det är vår hemlighet. Du har ont och jag fryser och vad är det då för fel om vi värmer varandra lite. Du är vuxen nu, du bestämmer själv. Gustaf sväljer torrt. Han vet, han borde resa sig och gå. Kanske kasta ut henne naken i snön och låta henne klara sig så gott hon kan, men: ingen behöver ju veta. Fast hon är min moster, tänker han."

Jag lånade även:
Änglar av Marian Keyes
När Lucy Sullivan skulle gifta sig av Marian Keyes
Systrar i jeans Andra sommaren av Ann Brashares
Passions spelet av Jonas Gardell
Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter av Jonas Gardell
Expert på att rodna av Katarina von Bredow
Ett ufo gör entré av Jonas Gardell
En blomma i afrikas öken av  Waris Dirie
 
Ja, som ni ser så ska jag bekanta mig med Jonas och Mirian ganska mycket, ska även försöka vidga mina vyer och utforska nya författare hade jag tänkt! :)

Sov gott, imorgon är det Sverige - Paraguay ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback