Tillbakablicken del två

öeoj

Ja, som jag sa. Han öppnade konserten med buller och bång och låten Radio!

Det var så stort när man stod där, jag kunde knappt förstå att vi var med om en sådan enormt stor grej. Man kände verkligen att jag kommer prata om detta när jag blir gammal: Ja på min tid såg jag Robbie Williams på Ullevi, det var tider det och han som var en så söt pojk. ;)

 

Han var helt underbar AOUCH och publiken var helt galen och energirik! Konserten hade samma tema (nästan) under hela kvällen svettig - ont - i - halsen - och - överglad. Jag är fortfarande helt stum.


 

Rock DJ, Can i kick it? YES YOU CAN! Publiken skrek som galningar (jag inräknad) =D Och vilken riot han är haha, han började ha skoj och jucka mot en stol. En riktig entertainer.


 

Trippin?, grymt bra röj! Han kan ju inte vara med än adorable eller hur ;) Refrängen gjorde den gigantiska folkmassan vild.


 

Monsoon, en av mina favoritlåtar. Blev helt frälst när jag hörde melodin och hans stämma live. Jag kommer att leva på det här en lång tid framöver. So put your hands above the water, mushroom, monsoon, come soon! Alla händer var i luften, fick nästan ont i armarna haha.


 

Sin sin sin, favvo! I refrängen kommer det igång och alla är helt överlyckliga och sjunger med för stor hals. Robbie är en kombination av ett framrusande tåg, och en filbunke samtidigt som han är glad,  in-need-of-sympathy, flörtig och helt underbart galen =D Hate the sin, not the sinner!


 

Millennium, en gammal goding som jag får flashbacks av. En aning seg och man kommer inte in i den där feelingen man hade innan som var på topp utan detta blir ett lugnare avbrott.


 

Make me pure, en härlig ballad som man gungar med sådär lät och gosigt. Med fötterna på marken och händerna som en våg över huvudet och med huvudet på vaj, lugn och harmonisk!


 

Me and my shadow, en av de låtarna som jag tyckte var mindre bra framförda. Robbie fick assistans av sin polare och de goofade omkring och det blev mer showdance än sång nästan tyckte jag men det var skoj när de gjorde sin tävling om vem som kunde skjuta ut en boll längst i publiken (vi röstade på robbie som vinnare så nu står det 1-3 till honom)


 

Strong, min nya oupptäckta ögonsten! Allsång på ullevi med texten rullande på de stora skärmarna, kunde man den inte innan så kan man den nu. Jag kommer alltid komma ihåg den nu, jag tycker om den skarpt! Den har spelats non stop i mitt huvud idag. 

 

Back for good, kvällens lyfta-på-ögonbrynen. Jag blev chockad när han började sjunga denna för det hade inte ens crossed my mind hehe, men glad blev jag tro inget annat. Jag var även ett Take That fan när jag var en liten knatte.


 

Advertising space, maffigt upptyrädande med musikvideon som backup och en ljusshow som inte var av denna värld. Så vackert var det, och ja, det var Mr Williams likaså.


 

A place to crash, robbie arbetar så svetten bokstavligt forsar ner och det skiter han fullständigt i han har lika roligt som vi har och alla glädjer sig åt att det är en sån härlig stämning.  TYPISK sommarkänsla över låten!


 

Come undone slash Walk ont the wild side, en mäktig mix av låtarna som skulle få vem som helst att rysa och jag älskar det!


 

Feel, det är fan helt otroligt hur mycket sverige älskar denna man, hela ullevi är med på noterna och det blir allsång igen samt mycket gungande fram och tillbaka även här.


 

Let me entertain you, IGEN helt jävla otroligt vilken galen kille vi har att göra med! Otroligt! Han kommer ner från den stora scenuppbyggnaden i en hiss och med hur många sprakande lampor och ljus som helst. Himlen lyses upp. Galet bra, galet underbart, galet lycklig! GAD!


 

Angels, hjälp!!!!! Vi tog i princip över hans sång och sjöng för fulla halsar under hela tiden!  Jag har vid detta laget nästan ingen röst kvar utan jag sjunger med mina reserver och bara känner mina inre delar i halsen dö ut, men vadå? Det är ju trots allt Robbie Williams.


 

Här skulle det ha slutat men jag antar att vi överraskade han så pass mycket med våra reaktioner om att det var slut att han bara var TVUNGEN att köra en låt till. Ledsamt men sant. Sista låten blev?


 

Kids, oväntat nog. Duetten med kylie som är super sexig och super bra att dansa till. Solen har gått ner för längesedan och en fin måne lyser upp ett fullsatt Ullevi som bara Bruce Springsteen, Sting och Rolling stones hade sålt ut även de. Precis robbie ;)


 

En grym avslutning på en grymt bra kväll. Jag spelade in, fotade och spelade in igen på mobilen under kvällen, tyvärr inte med världens bästa ljud men det är alltid nåt.

Det var ett par missöden under konserten på grund av några personer som stod runt omkring mig och karin, irritationer och bara ren dumhet men det är inte det man ska ta fram en sån här kväll. Det var den bästa kväll på väldigt länge!
Helena hjärta Robbie!

kh


Kommentarer
Postat av: eremo

robbie vann faktiskt inte den tävlingen, det var polaren som gjorde.
killen som stod precis framför mig fick den bollen nämligen o den gick längst.
men robbie ägde ju!

Postat av: leoni

riktigt jävla bra var robbie:)

2006-07-03 @ 21:59:13
URL: http://leoni.blogg.se
Postat av: Carin

åh vad avis jag blir, bra skrivet!

2006-07-04 @ 12:35:39
URL: http://carins.blogg.se
Postat av: Fredrik

Sin, sin, sin är min absoluta favorit tillsammans med Angels... Så sjukt bra låtar! :)
Skönt att du hade det bra där och att du njöt! :)

Ch-h-h-heers

2006-07-06 @ 15:10:35
URL: http://freddan888.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback