"...som sommar utan sol och vinter utan snö.."

Lasse Lindh är en klok man och jag vill verkligen ha snö nu i vinter.
Om vi inte får det - hur ska vi då få den där speciella julkänslan?

Jag sitter här i min säng och lyssnar på en mix som ligger i mediaplayer och tänker så det knakar.
Vad ska jag köpa för julklappar. Nej, jag har inte köpt en enda än! Panic at the disco!
Med en stram budget och många nära och kära att köpa julklap till - aj då - det funkar inte.

Om jag hade vunnit på hästar (som jag aldrig spelar på) eller skrapat fram pengar på triss (som jag heller aldrig köper) så hade jag kunnat köpa de allra finaste julklapparna. Gjort allt jag tackat nej till eller vill göra.

Om jag hade vunnit en massa pengar hade jag:
- Gått på Salem Al Fakir & Fibes, Oh Fibes! på Storan
- Sparat massa pengar till Turkiet resan och till BALEN nu i vår
- Gått på café oftare, speciellt Café Dali i Göteborg
- Sett ALLA filmer som går på bio
- Köpt alla skivor som saknas i min cd-samling
Och så vidare, och så vidare.
Vad hade du gjort om du vunnit massa pengar?

Sen är det klart att man inte behöver ha massa pengar att vara lycklig. Jag tycker jag klarar mig ganska bra, men det är en säkerhetslina som kan vara jobbig att vara utan. Or am I Wrong?

Nu behöver jag DIN hjälp!
Jag ska köpa/göra/stjäla/knepa/knåpa ihop julklappar till
Mormor&Morfar, Farmor&Farfar, Syster, Bror, Bror, Pappa, Mamma, Vän..
Tipsa mig om vadsomhelst. Är lite på G med vännens och systerns klapp.


Kommentarer
Postat av: Karin

Äh, som om jag är så himla bra på att klura ut klappar då.......

Hm, tänkt, tänk.
Ett fint Hey-L-kort kanske? I en fin målad ram? Till mormor&morfar och farmor&farfar, om de inte redan fått det. Fast, haha, alltid skoj med nya kort. Eh, ja...

Postat av: néa

Hmm, hade jag vunnit massa pengar hade jag nog köpte lite kläder på ASOS som jag vill ha, åkt till thailand, gått makeupkursen/bartenderkursen OCH journalistikkursen (sluppit välja) och sen hade jag gett peter en finfin gitarr, låtit mamma åka på kryssning och pappa hade fått en båt.

sen så såg jag en reklam som gjorde ont i hela mig så jag hade sett till att alla barn som har du vet alkoholiserade föräldrar o så fick en RIKTIG jul. det gör så ont att se sånt...
oh well.

ett asbra tips till kompisar o så är att måla en tshirt. alltså köpa en för typ 30 spänn på närmsta ica eller sportaffär och sen måla nått personligt, typ ett citat eller så!
askul och folk blir glada. funkar med örngott, täcke osv med.
^_^

2006-12-17 @ 03:02:36
URL: http://tussilago.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback