41 av de mest betydelsefulla/bästa låtar år 2006

(Ej i ordning)

Cute is what we aim for - The curse of curves
Arctic Monkeys - Mardy Bum
The Ark - Tell me this night is over
Timo Räisänen - Lets kill ourselves a son
Vapnet - Kalla mig
Veronica Maggio - Dumpa mig
The All-American Rejects - Move Along
Justin Timberlake - SexyBack
Tiger Lou - Oh Horatio
Panic! At The Disco - I write sins not tragedies
Markus Fagervall - Everything Changes
Robbie Williams - Strong
Boys Like Girls - Hero/Heroine
Kristian Anttila - Paul Weller
My Chemical Romance - The black parade
Snook - Längst fram i taxin
Teddy Geiger - Air dry
Basshunter - Boten Anna
Petter - Storstadsidyll
I'm From Barcelona - Treehouse
Salem Al Fakir - Good song
Dave Mathews Band - Crash into you
Coldplay - Fix you
Fibes, Oh Fibes! - Can't be so
James Morrison - Wonderful world
The Monkees - Daydream believer
Lost Prophets - Shinobi vs Dragon Ninja
Mayday Parade - When I get home you're so dead
Muse - Starlight
Nelly Furtado - Promiscious
Nick Lachey - Whats left of me
OkGo - Here it goes
Pink - U + Ur hand
PlayRadioPlay - Compliment Eachother
Regina Spektor - On the radio
Sherwood - This airplane is a ribbon
The Beatles - Hey Jude
The Veronicas - Forever
U2 & Mary J Blige - One
Johnny Cash & June Carter-Cash - It ain't me babe
Håkan Hellström - En midsommarnatts dröm

Dessa låtar har följt med mig under sommarnätter, regninga höstdagar, blåsiga vinternätter. Under vackra gryningar och skrämmande spöktimmar. När man skriker ut allt vad lungorna tål och när man skrattar tills magen börjar få kramper.

Jag hoppas verkligen att år 2007 kommer bli lika bra, om än bättre, som år 2006. Jag ser fram mot mycket under året, men även rädsla gömmer sig under ytan. Skolan, studenten, Turkiet, jobb, Prag? Åh.

Vad som än händer så kommer det att finnas minst 41 låtar som jag kommer att minnas och älska lika mycket som jag gjort under musikåret 2006.

Gott nytt år, i efterskott!

Kommentarer
Postat av: Karin

Oh sweet, Jag älskar nästan ALLA låtar! Mumma!

Postat av: néa

Japps, du har grymt bra musiksmak helena
:]

2007-01-04 @ 18:29:15
URL: http://tussilago.webblogg.se
Postat av: Estelle

Bra blogg!

2007-01-07 @ 15:52:26
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Helena

Karin: Muhaha, det är därför att du är SÅ BRA! :)
Linnéa: Hihi, du har inte så dåli du heller ;)
Estelle: Tack så mycket! :)

2007-01-11 @ 12:38:11
URL: http://musiknonstop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback